Diğer

Akademisyenin ders programına sakladığı para ödülünü hiçbir öğrenci alamadı

ABD’de bir Akademisyen, öğrencilerinin ders programını baştan sona okuyup okumadığını anlamak için sıradışı bir yönteme başvurdu. 

Tennessee Üniversitesi’nde müzik bölümünden Kenyon Wilson, geçen bahar döneminde bir seminer dersi için hazırladığı ders programında öğrencilere ilginç bir ipucu bıraktı.

Wilson, programda derslerle ilgili bilgilerin paylaşıldığı bir cümlenin ortasında parantez içinde “İlk bulan kazanır: dolap 147; şifre 15-25-35” ifadesine yer verdi.

Öğretim görevlisi bahsettiği dolabın içine 50 dolarlık banknot (yaklaşık 820 TL) ve “Tebrikler, lütfen bunu kimin bulduğunu anlamam için adınızı ve tarihi yazınız” ifadelerinin yer aldığı bir not bıraktı.

Fakat Wilson, dönem sonunda dolabı kontrol ettiğinde 71 kişilik sınıftan hiç kimsenin parayı bulamadığını gördü.

Akademisyen, üniversitede kimsenin ders programını okumadığını belirterek “Bu yazılım yüklerken karşınıza çıkan şartlar ve koşullar metinlerine benziyor. Aslında hiç kimse gerçekten okumasa bile herkes ‘Okudum’ diye tıklayıp geçiyor” dedi.

Normalde ders programında ciddi değişiklikler yapmadığını söyleyen akademisyen, Kovid-19 nedeniyle üniversitenin programlara birçok yasal uyarı eklediğini, programı öğrencilere verirken baştan sona okumalarını sağlamak için özellikle bu durumu vurguladığını anlattı.

“Büyük umutlarım vardı” diyen Wilson, final sınavlarına kadar beklediğini, kimsenin programı baştan sona okuyup ipucunu görmediğini söyledi.

Akademisyen daha sonra Facebook üzerinden notun ve paranın fotoğrafını da paylaştı.

Kaynak: Independent


 

Prof. Dr. Vahdet ÖZKOÇAK

Öğretim Elemanları SENDİKASI (ÖGESEN) Öğretim Elemanları Derneği (ÖGEDER) Eğitimsel Çaba Derneği (EÇD) Genel Başkanı ve Antropolog

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu